Patsientide infomaterjalid Eesti Haiglate Liidu kodulehel.

Mida teha, kui arstiabi ei vasta ootustele:Pole rahul tervishoiuteenusega? Pöördu otse raviasutuse poole

Tervishoiuteenuse osutaja vastutab teenuse kvaliteedi eest. Pöördu raviasutuse poole, kui sinuga on ebaviisakalt suheldud, sa ei nõustu tervishoiutöötaja otsusega, sul jäi vajalik abi saamata, sinu haiguslugu pole dokumenteeritud või on seda tehtud ebatäpselt. Info selle kohta, kuidas ja kelle juurde raviasutuses ettepaneku või kaebusega pöörduda, peab olema kättesaadav raviasutuse tegevuskohas või veebilehel (kui see on olemas).

Raviasutusega suhtlus ei andnud tulemust? Mis juhtudel pöörduda Terviseameti poole?

Kui kahtled sulle osutatud tervishoiuteenuse kvaliteedis, võid pöörduda Terviseameti poole. Seda võid teha ka siis, kui kahtled tervishoiutöötaja pädevuses või teenuseosutaja ei vasta sinu pöördumisele. Terviseameti tervishoiuteenuste osakonna juhataja Külli Friedemann sõnas, et Terviseamet võib alustada patsiendi kaebuse alusel järelevalvemenetlust sõltuvalt kaebuse asjaoludest. Täpse kaebuste esitamise korra leiab Terviseameti kodulehelt.

Kahtlustad raviviga? Pöördu patsiendikindlustuse pakkuja poole

Eestis kehtib tervishoiuteenuse osutaja kohustusliku vastutuskindlustuse seadus ehk patsiendikindlustus. See annab patsiendile õiguse taotleda kindlustuselt hüvitist, kui pärast 1. novembrit 2024 on ravitöös tehtud eksimuse tõttu tekkinud reaalne tervisekahju, mida oleks saanud vältida. Pöörduda võid näiteks siis, kui sulle ei tehtud õigel ajal vajalikke uuringuid ja seetõttu viibis asjakohane ravi. Samuti juhul, kui ravi käigus on sulle põhjustatud kehavigastus või on tekkinud tüsistus, mida oleks saanud vältida. Tervisekahjustuse ja kehavigastuse raskusastmed on üksikasjalikult kirjeldatud terviseministri määruses. Hüvitise taotlemiseks tuleb sul ühendust võtta kindlustusandjaga, kellega raviasutus on sõlminud kohustusliku vastutuskindlustuse lepingu. Nõude esitamiseks on aega neli nädalat alates arvatavast tervisekahjust teadasaamisest (see tähendab hetkest, mil kahju ilmnes, mitte ilmtingimata ajast, mil toimus raviprotseduur). Mõjuvatel põhjustel võib teatamise tähtaeg ka pikeneda. Kindlustusselts analüüsib juhtumi asjaolusid ja otsustab, kas tegemist on kindlustusjuhtumiga. Kui on, siis hüvitatakse sulle kahju. Kui sa pole otsusega rahul, on sul õigus pöörduda Terviseameti juures tegutseva lepituskomisjoni poole. Patsiendikindlustuse süsteemist on võimalik lähemalt lugeda Terviseameti kodulehelt.

Raviteenus pole kättesaadav või kahtled raviarve õigsuses? Pöördu Tervisekassa poole

Kui su raviarvel on teenuseid, mida sulle tegelikult ei osutatud, või käisid tasulisel vastuvõtul, kuid teenuseosutaja esitas arve siiski Tervisekassale, on sul õigus pöörduda Tervisekassa poole. Ravidokumentide alusel saab Tervisekassa kontrollida, kas raviarve ja visiiditasu olid põhjendatud või mitte. Samuti saab Tervisekassale esitada kaebuse põhjendamatult väljastatud haiguslehtede kohta – seda teevad reeglina tööandjad. „Tervisekassale laekub iga aasta mitusada kaebust võimalike rikkumiste kohta. Selleks, et tagada ravikindlustusraha õiglane ja läbipaistev kasutamine, saavad inimesed ka ise oma raviarveid ja retsepte Terviseportaalis üle vaadata. See aitab inimestel veenduda, et neile osutatud teenused on korrektselt arveldatud,“ sõnas Tervisekassa järelevalve teenusejuht Jelena Kont. Tervishoiuteenuste kättesaadavuse ja rahulolematuse kohta saab Tervisekassat teavitada siit.

Patsiendimaterjalid:

Patsiendiõpetuse voldik “Osteoporoos”. Voldik on kättesaadav siin:

Tervisekassa selgitab: Inimesed on taas hakanud reisima ja teinekord tekib reisil olles tervisemure, mille puhul on vaja Euroopa ravikindlustuskaarti (ERK kaart).

Tervisekassa selgitab: Euroopa ravikindlustuskaarti on vaja uuendada ainult siis, kui plaanitakse reisile minna.

Tervisekassa infomaterjale insuldiravist ja selle korraldusest.

Tervisekassa infomaterjalid pikal haiguslehel töötamise (HVA) kohta Töötingimuste ajutine kergendamine | Tervisekassa

Aktsiaselts Rakvere Haigla ei vastuta viidatud juhendites sisalduva teabe õigsuse ja päevakohasuse eest.

 

Märksõnad

Jälgi meid

Aktsiaselts Rakvere Haigla

KMKR nr: EE100801002
Rg-kood: 10856624
TP kood: 591303

Lõuna põik 1, 44316 Rakvere
Sekretär: +372  322 9010
E-post: haigla@rh.ee

Tegevusluba nr: L04611, L04365, L04279, L03999, L03805, L03788, L03293, L02637, L05956, L05376, L05189

SEB Pank
SWIFT/BIC: EEUHEE2X, IBAN: EE791010220025506016

Swedbank
SWIFT/BIC: HABAEE2X, IBAN: EE942200221020336737

Luminor Bank
SWIFT/BIC: NDEAEE2X, IBAN:  EE521700017001904897

Coop Pank
SWIFT/BIC: EKRDEE22, IBAN: EE744204278615913802

aktiivne tegevus EMO,  polikliinik, rehabilitatsioon, teenused, uuring, üldine